LEFF 2025
13-14. srpnja 2025.
Lastovo, Palac
Organizacija: Turistička zajednica općine Lastovo u suradnji s Udrugom za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja (UIII)
Podrška: Javna ustanova “Park prirode Lastovsko otočje”
Rad UIII-a podržava Zaklada „Kultura nova“.
Program
13. srpnja
21 sat
“Horizont”, 25’/boja/2021/HR
Režija, scenarij, naracija: Tanja Deman; kamera: Tanja Deman, Hrvoje Franjić; montaža: Iva Kraljević; dizajn zvuka: Hrvoje Nikšić; dron: Niko Gulam; produkcija: Kreativni sindikat
“Pepe Kalafot – posljednji trubadur škoja”, 28’/boja/2023/HR
Režija: Dario Bajurin; scenarij: Alan Meniga; muzika: Filip Pavić; produkcija: Hrvatska matica iseljenika Split, Opis film
Razgovor s redateljem Dariom Bajurinom, moderira Diana Magdić
14. srpnja
21 sat
Mjesta koja ćemo disati”, 22’/boja/2022/HR
Režija, scenarij, montaža: Davor Sanvincenti; direktor fotografije: Ivan Slipčević; kamera: Ivan Slipčević, Davor Sanvincenti; dizajn zvuka: Miodrag Gladović, Davor Sanvincenti; miks zvuka: Miodrag Gladović, korištena glazba: Pan Sonic, Ernst Reijseger, Davor Sanvincenti, Ženska pjevačka skupina Srijane, produkcija: Petikat
“Plavo srce“, 40’/boja/2018/IT
Režija: Britton Caillouette, montaža: Britton Caillouett, Bennett Piscatelli, zvuk&mix: Andrew Bird, produkcija: Farm League za korporaciju Patagonija
Razgovor s redateljem Davorom Sanvincentijem, moderira Sonja Leboš.
Prvi Lastovski eko-film festival (LEFF) održan je u kolovozu 2024. u dvorištu lastovskog Palaca, te odjeknuo u medijima širom zemlje, uz odličan odaziv lokalne publike i njihovih gostiju, a bio je organiziran u suradnji s Okolišnim filmskim festivalom, koji već duže od desetljeća predstavlja publici filmove uz moto „Zamisli život u ritmu borbe za planet“. Teško je zamisliti bolje mjesto za imaginaciju boljeg života na našoj planeti od Lastova, otoka koje je sada već globalno poznat po izuzetnoj mogućnosti promatranja zvijezda (i drugih planeta) kao i velikoj pažnji koja se posvećuje zaštiti okoliša, kako bi se nebo (a time i tlo) održalo što čišćim.
U 2025. godini LEFF trajati će 2 dana sa sličnim programom. Ova filmska manifestacija posvećena filmovima ekološke tematike ima cilj okupljati filmaše/ice, eko-filozofe, umjetnike, znanstvenike i sve one koji brinu o dobrobiti planete, a time i kvaliteti života ljudi na njoj, te razvijati ekološke i ekosofijske programe kroz cijelu godinu, s naglaskom na rad s mladima. U 2025. naši gosti su Davor Sanvincenti i Dario Bajurin.
O filmovima
“Horizont”, 25’/boja/2021/HR
Režija, scenarij, naracija: Tanja Deman, kamera: Tanja Deman, Hrvoje Franjić, montaža: Iva Kraljević, dizajn zvuka: Hrvoje Nikšić, dron: Niko Gulam, produkcija: Kreativni sindikat
Film “Horizont” intimna je posveta moru koja istovremeno izražava duboku zabrinutost za ono što mu mi, ljudi, činimo. “U vrlo kratko vrijeme promijenili smo kemijsku strukturu mora”, kaže Tanja Deman. To kratko vrijeme je vrijeme kapitalocena, vrijeme ekstremne ekstrakcije prirodnih resursa kako bismo, navodno, živjeli sve bolje. Kao što kaže autorica u sinopsisu filma: “Ovaj filmski esej, snimljen na najudaljenijem izoliranom otoku Jadrana, na otvorenom moru, promatra praiskonski morski pejzaž i slojevite ekološke promjene mora koje ga okružuje.“ Možda su baš ti samotni otoci naše referente točke koje moramo naučiti očuvati kao najveće bogatstvo koje poznajemo. Ili, možda bolje – tek trebamo upoznati i zavoljeti, jer Jadran je sada, kako ustvrđuje film: „opustošeno more“. I takvo, opustošeno, još uvijek nas hrani i liječi. A mi? Kako mi uzvraćamo? Mi dopuštamo da ga zagađuju fekalije iz kruzera i nelegalnih kanalizacijskih ispusta, dizel iz mega-jahti koje često sidre ilegalno, neregulirana ribogojilišta,... Predočavajući nam svjetionik u krupnom planu, „Horizont“ postaje jasan signal za uzbunu.
Trailer: https://vimeo.com/525547934
“Pepe Kalafot – posljednji trubadur škoja”, 28’/boja/2023/HR
Režija: Dario Bajurin; scenarij: Alan Meniga; muzika: Filip Pavić; produkcija: Hrvatska matica iseljenika Split, Opis film
Film “Pepe Kalafot – posljednji trubadur škoja” djelo je u kojem nam redatelj Dario Bajurin na neposredan način predstavlja pučkog pjesnika i performera Pepeta Kalafota, snimajući ga u izvornom ambijentu gdje nam se predstavlja kroz svoje pjesme i pripovijedanje. Na njemu svojstven način dočarava nam život u Komiži i na Visu, prelijepom jadranskom pučinskom otoku. Pepe nam kroz svoje pripovijedanje govori o starim zanatima, običajima, životu u Komiži, o prošlosti, ali i sadašnjosti. Njegov izvorni govor može se čuti po raznim dijelovima od Australije, Kanade, Kalifornije, Čilea pa do Južnoafričke Republike, gdje su ga ljubomorno kroz generacije čuvali Komižani.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Jv5JvcOkCTI
„Mjesta koja ćemo disati”, 22’/boja/2022/HR
Režija, scenarij, montaža: Davor Sanvincenti; direktor fotografije: Ivan Slipčević; kamera: Ivan Slipčević, Davor Sanvincenti; dizajn zvuka: Miodrag Gladović, Davor Sanvincenti; miks zvuka: Miodrag Gladović, korištena glazba: Pan Sonic, Ernst Reijseger, Davor Sanvincenti, Ženska pjevačka skupina Srijane, produkcija: Petikat
„Mjesta koja ćemo disati2 je vizualni esej koji zagovara imaginaciju kroz putopis konstruiranih i anonimnih pejzaža, i svojevrsna je bilješka o budućnosti. Priče koje se isprepliću između vizualnog, slušnog i iskazanog govore o gubitku, traženju, prisustvu, budnosti, odgovornosti, iščekivanju i slobodi. Dobitnik je Nagrade za najbolju fotografiju (Liburnia Film Festival 2022), posebnog priznanje žirija (25 FPS Festival 2022), Nagrade za najbolji zvuk (Kinoskop - Festival analognog eksperimentalnog filma 2022), Nagrade za najbolji film (Interface Video Art Festival 2022), Nagrade Oktavijan za najbolji eksperimentalni film u 2022. godini, Nagrade za najbolju montažu (Dani hrvatskog filma 2023), te dobitnik posebnog priznanja (Tabor Film Festival 2023).
Trailer: https://vimeo.com/663264903
“Plavo srce“, 40’/boja/2018/IT
Režija: Britton Caillouette, montaža: Britton Caillouett, Bennett Piscatelli, zvuk&mix: Andrew Bird, produkcija: Farm League za korporaciju Patagonija
Film „Plavo srce“ Brittona Caillouettea dokumentirao je borbu za očuvanje divljih rijeka u Albaniji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj. Izuzetno angažiran, film ukazuje na brojne hrabre inicijative usmjerene na spašavanje prirodnih tokova posljednjih divljih rijeka na evropskom kontinentu.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=byAGPc37snE&t=2s
O autorima
Dario Bajurin filmski je redatelj, direktor fotografije, 3D animator, filmski montažer, fotograf… Duga je lista kreativnih poslova kojima se bavi, a njegova svestranost je na razini “renesansnog čovjeka”. Većinu života proveo je baveći se vizualnim.
Britton Caillouette je pobijedio rak kada je imao 16 godina i pritom izgubio nogu. Student povijesti s oštrim okom za fotografiju, režirao je svoj prvi dokumentarac u ratom razorenoj Zapadnoj Africi dok je bio student na Stanfordu. Sklon izazovnim situacijama, svoj iskreni stil vizualnog pripovjedanja dao je i brandovima kao što su Patagonia, Ford, Nike, Apple. Prije "Plavog srca" snimio je Unbroken Grounds (2016) koji objašnjava ključnu ulogu koju će hrana imati u kapacitiranju čovječanstva da se nosi s ekološkom krizom.
Tanja Deman diplomirala je skulpturu na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i završila poslijediplomski studij Lens-based Media na Piet Zwart Institutu u Rotterdamu. Izlaže od 2000., te je dobitnica nekoliko nagrada. Deman koristi medije fotografije i videa, pri čemu proučava psihologiju okoliša kroz djela arhitekture, krševite pejzaže te evociranje filmskih ambijenata, promatrajući dinamiku društveno-političkog urbanog prostora u kojem živimo, u odnosu na onu koji smo naslijedili. Njeni video radovi prikazivani su na nizu domaćih i inozemnih festivala.
Davor Sanvincenti intenzivno se bavi područjem fenomenologije audiovizualnog i antropologijom vizualne kulture fokusirajući se na propitivanje različitih stanja i oblika ljudskih osjeta i percepcija. Njegovo se umjetničko djelovanje grana u razne medije: film i video, fotografija, fizičke svjetlosne i zvučne instalacije te audiovizualni performansi. U radovima se bavi konceptom iluzije, istražujući moguće granice percepcije te konstrukcije iskustva.