Iluminovizija 2019 : : Prostori između

Darko Fritz, Toni Meštrović, Uroš Živanović, Eric Bednarski
18. 10. 2019. - 19. 10. 2019.
Urbani centar Šibenik, Prolaz Importanne Šibenik
Program:

18.10. petak, 20-22
Urbani centar Šibenik

Projekcije filmova:
“Neon”, Eric Bednarski, 2014.
“Više svjetla”, Uroš Živanović, 2012.

19.10., subota, 18-19
Urbani centar Šibenik
Predavanje
Darko Fritz: “Medijske fasade”


19.10., subota, 20-22
PROLAZ IMPORTANE
svjetlosna instalacija
Toni Meštrović “Lanterna”

Koncept i organizacija:
Udruga za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja (UIII)
Kustosica: Sonja Leboš
Koordinatorica: Luana Lojić
Vizualni identitet: Bojan Crnić

Podrška: Ministarstvo kulture RH
Turistička zajednica Grada Šibenika
D RESORT, Šibenik

Rad UIII-a institucionalnu podržava Zaklada Kultura nova

Više o programu:

Tema Iluminovizije 2019 su "prostori između", prostori koji povezuju ili razdvajaju, ovisno o tome kako ih oblikujemo. S jedne strane zanimaju nas površine koje su istovremeno i vanjski zid kuće i unutrašnji zid ulice, koja je također zajednički prostor. Fasade kuća tako su opne kroz koje noću, kroz osvjetljene prozore, na ulicu izvire unutrašnji život kuća i njihovih stanovnika. Fasade su mjesto na kojima su se nekad nalazili neonski znakovi, rani vjesnici posvemašnje električne iluminacije grada. Film “Neon” Erica Bednarskog podsjeća nas na ta vremena kada su se gradovi kupali u neonu: prije svega govori o neonskim iluminacijskim znakovima u javnom prostoru Varšave ali putem njih priča i o povijesti Varšave u 20. stoljeću: kako je neon iluminirao ulice Varšave prije II. Svjetskog rata, koja je bila uloga neonskih znakova u soc-realističkom povijesnom i političkom kontekstu, te što se s neonom događalo od 1989. godine.
Film “Više svjetla” govori o neonskoj instalaciji umjetnice Ane Elizabet “Dišeš?” koja je bila postavljena u blizini tramvajske stanice na fasadi u Savskoj ulici u Zagrebu, u okviru projekta 1POSTOZAUMJETNOST u Savskoj ulici u Zagrebu u zimi 2011./2012. Uz dokumentiranje akcije, video donosi reakcije na rad stručne i šire javnosti te se dotiče povijesti umjetničkih intervencija svjetlom u javnom prostoru Zagreba.
U subotu 19.10. Darko Fritz održati će predavanje pod nazivom “Medijske fasade i urbana medijska okruženja - razvoj umjetničkih praksi”. Evo što Darko kaže o svom predavanju: “Umjetničke prakse s medijskim fasadama, koje danas sve više ispunjavaju gradske ulice, imaju povijesnu tradiciju koju ću  mapirati ističući pionirske primjere koji su pokazali mogućnosti urbanih medijskih okruženja i medijske arhitekture. Opisati ću postepene promjene koncepata i tehnologija medijskih fasada počevši od početka korištenja električne energije do danas, ističući tehničke i socijalne izazove dizajna i prezentacije urbanih medijskih okruženja.”
Iluminovizija 2019 :: Prostori između kulminirati će iluminacijskom instalacijom “Lanterna” umjetnika Tonija Meštrovića koja će, barem nakratko, oživjeti zapušteni međuprostor nikad zaživjelog Importanne centra, propitujući tako njegovu svrhu, ali i skrivene mogućnosti.

 

 

 

O autorima

Darko Fritz 
Darko Fritz je umjetnik, istraživač, kustos suvremene i medijske umjetnosti, grafički dizajner i oblikovatelj izložbi. Studirao je arhitekturu u Zagrebu i vizualnu umjetnost na Rijkakademie van beldende kunsten u Amsterdamu. Član je strukovnih organizacija HDLU, ULUPUH, HZSU i AICA. Umjetnički rad je predstavio na 20 samostalnih i više od stotinu grupnih izložbi diljem svijeta. Uz odabir suvremene umjetničke produkcije kroz program Siva zona u Korčuli, kustos je niza izložbi o povijesti suvremene i medijske umjetnosti od kojih izdvajamo bit international, [nove] tendencije, kompjuteri i vizualna istraživanja, 1961 – 1973, Neue Galerie, Graz, 2007, i ZKM, Karlsruhe, 2008-2009., te Histories of Postdigital: 1960s and 1970s Media Art Snapshots, Akbank Sanat, Istanbul, 2014. Fritzovi tekstovi su objavljeni na hrvatskom, srpskom, slovenskom, engleskom, poljskom, turskom, španjolskim i portugalskom. Više na:  http://darkofritz.net .

 

Toni Meštrović, rođen 1973. u Splitu, diplomirao je 1999. na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje se bavio grafikom, skulpturom i instalacijom. Zbog interesa za elektronske audiovizualne medije 1997. studira Video/Digital Imaging na International Sommerakademie für Bildende Kunst u Salzburgu. 2004. završio je dvogodišnji postdiplomski studij za Medienkunst na Kunsthochschule für Medien Köln gdje istražuje u videu, zvuku i video/zvučnim instalacijama osobnu percepciju mora i otoka uz koji je odrastao. Svojim povratkom u Hrvatsku nastavlja svoje umjetničko istraživanje u kojem se tematski bavi kulturnim nasljeđem, identitetom, te tranzicijskim promjenama na prostoru Dalmacije. Od 1992. aktivno sudjeluje na skupnim i samostalnim izložbama te video festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Živi u Rijeci i Kaštelima a predaje na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu, Odsjek za film i video. www.macaknara.hr

 

Eric Bednarski redatelj je dokumentarnih filmova, pisac i producent rođen 1976 u Halifaxu, Kanadi. Živi i i radi u Varšavi. Studirao je Poljsku povijest na York University u Torontu, gdje i diplomira 2002. Nakon studija, spaja svoje interese za povijest i film upisujući Europski Filmski College u Ebeltoftu, Danskoj, gdje specijalizira dokumentarni film. 2002. radi s Poljskim redateljem dokumentaraca Pawelom Woldanom, asistirajući mu na "Jestem Gotowy Na Wszystko"/ ''Spreman sam na sve'': povijesnom dokumentarcu za Poljsku televiziju (TVP1). 2003. zaprima nagradu Europskog filmskog Instituta u obliku stažiranja s austrijskim redateljem Paulom Rosdy-em, s kojim surađujem 2004 u Beču.
Njegov interes za Varšavsku kulturu s posebnim se fokusom posvećuje arhitekturi i konstantnoj mijeni urbanog okoliša. https://www.ericbednarski.com/

Uroš Živanović (Rijeka, 1981.) diplomirao je antropologiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Pisao je, režirao i producirao kratkometražne igrane i dokumentarne filmove te mentorirao filmove i TV serije u razvoju. Za svoj scenaristički i redateljski prvijenac Hladna fronta osvojio je Zlatna kolica za najbolji hrvatski film u programu Kockice na Zagreb Film Festivalu 2009. godine. Danas se primarno bavi scenarističkim i filmskim obrazovanjem te strateškim i razvojnim djelatnostima u području audiovizualne industrije. U Hrvatskom filmskom savezu od 2011. voditelj je scenarističke platforme Palunko, pri kojoj od 2015. pokreće i vodi Scenarističku školu, prvi program neformalnog i cjeloživotnog scenarističkog teorijskog obrazovanja u Hrvatskoj; vanjski je suradnik Hrvatskog audiovizualnog centra, u kojem je angažiran kao voditelj Projekta filmske pismenosti; jedan je od pokretača SPID-a, Saveza scenarista pisaca izvedbenih djela, u kojem je obnašao funkciju potpredsjednika u dva mandata (2015. – 2019.).